fredag 11 juni 2010

Plus på väggen

Även om pysslandet har sjunkit till en ganska låg nivå på sistone så har jag i alla fall fått till en tavla alldeles på egen hand! Och nej, jag kan inte rita, men det behöver man inte heller kunna för att göra den här typen av tavla. Jag har inte ens kommit på idéen till den här tavlan, utan den är lånad från Fröken Fräken på Tusen idéer och en fröken (och jag lovar, den kvinnan har verkligen tusen idéer).




Jag ber om ursäkt för de dåliga bilderna. Tavlan hänger i hallen där det inte finns några fönster, plus att det regnar ute så det blir inte särskilt ljust i lägenheten. Jag köpte en vanlig duk uppspänd på en ram i en färgaffär, mätte och ritade konturerna på plus-tecknet och sen smetade jag på spackel innanför konturerna. Lät torka och målade sen med vanlig matt lackfärg.

S tror att folk kommer att tro att vi har vårt medicinskåp där på väggen. Jag vet inte jag. Snarare att nån kanske tror att vi är matematiker - hemska tanke!

Inga kommentarer: