söndag 3 oktober 2010

Bara ett litet tips...

Ett litet tips om någon har tänkt att köpa en tavellist någon gång: köp den från IKEA och inte från Rusta. Den från IKEA är nämligen en centimeter bredare vilket gör att man får plats med lite större saker t.ex. Kivi-ljuslyktor från Marimekko. Jag lärde mig detta den hårda vägen igår. Vill ju hemskt gärna kunna ha lite ljuslyktor på tavellisten i hallen för att mysa till det nu i höst. I Nya lägenheten vill säga. Här i gamla lägenheten börjar nu förfallet. Visningarna har varit, lägenheten är såld och all min omsorg läggs på den Nya lägenheten. Lustigt hur snabbt det går att bara släppa taget om något! Stackars gamla lägenheten! Och stackars lilla mig som är helt virrvarrig i huvudet av alla beslut som ska tas kring inredningen i den Nya lägenheten...

Här är mitt senaste inköp till den omtalade Nya lägenheten:


Visst blir man lite glad av alla färger? Jag är rätt försiktigt med färger ivanliga fall, men den här ska få lysa upp det annars så vita köket. Inhandlad (av käre S) på Lagerhaus för 139:-.

Inga kommentarer: