söndag 24 oktober 2010

Pysselmania

Här är före- och efterbilderna på stolen som målats om! Jag måste erkänna att jag blivit smått kär i den blåa färgen "Evald" från Beckers...



Igår syddes även två kuddfodral enligt den fantastiska "örngottsmodellen". Jag förstår inte att folk gör på något annat sätt! Jag förstår inte riktigt heller hur jag har kunna göra på annat sätt tidigare! Men det handlar helt enkelt om okunskap - jag viste inte att detta ultrasmarta sätt fanns. Kolla denna länk så får du lära dig hur man gör. Nu är det slut på alla kluriga drgakedjor eller pillandet med att sy igen fodralen för hand!


Jag blev så ivrig att få testa fodralen med kuddar i att jag inte hann stryka dem först... Tyget har jag skickat efter från Svenskt tenn (de har en webbshop numera) och det gick snabbt och smidigt och man fick tyget i en riktigt lyxig ask. Sen kostade ju Estrid Erikssons fina elefanttyg en slant också och då kan man nästan kräva lite silkespapper och en fin vit kartong.

Ytterligare ett litet snabbpyssel hanns med idag: ett födelsedagskort.

Inga kommentarer: