söndag 30 januari 2011

Stolar!

De senaste åren har det kommit smygande ett tilltagande intresse för stolar hos mig. Jag vet inte riktigt var det kommer ifrån eller vad det står för, men jag gillar stolar! Jag har köpt på mig ett par stycken (som jag verkligen inte kunnat låta bli) och ställt ut här hemma på lite olika ställen. S frågar tveksamt: "Vad ska de användas till?" Det räcker med en blick från mig för att få honom att inse att stolarna ej är tänkta främst som bruksmaterial. "De är väldigt fina", skyndar sig S att pliktskyldigt tillägga...

Ett exempel är dessa lite skamfilade stolarna som fyndades på en antikaffärs utförsäljning: 30:-/st!



Förutom gamla teakstolar är jag även omotiverat förtjust i gamla ommålade pinnstolar. Häromveckan var jag på väg att köpa två stycken röda som verkligen inte alls skulle passa in här hemma, men de var så snygga :-) Tänk en sån här matplats!



Alldeles glad bli jag av de här maffiga turkosa stolarna!



Eller varför inte en hel bukett med olikfärgade stolar runt köksbordet?

Inga kommentarer: