söndag 27 februari 2011

Grafiskt, så rätt!

Snart är februari slut och jag tror att det så smått börjar gå upp för vädergudarna att våren faktiskt börjar i övermorgon (enligt kalendern i alla fall). Igår var det plusgrader och jag har hängt in täckbyxorna i garderoben. Jag tänker inte ta ut dem igen. Bara så att ni vet.

Häromdagen var det otroligt soligt och fint ute! Solen sken in i vårt arbetsrum/gästrum på ett väldigt uppiggande sätt så jag passade på att ta en bild (så får ni se lite av det rummet också).

Ett gammalt Marimekkotyg från mina föräldrar hänger på väggen och på sängen ligger tre hemsydda kuddfodral av tyg från Ikea (längst bak), Marimekko (till höger) och Melbomba på Etsy (till vänster)


I ett annat hörn av arbetsrummet/gästrummet står strykbrädan, nu i ny kostym.


Lite billigt tyg från Ikea och så fram med min vän häftpistolen (I love!) och det blev genast lite roligare att stryka.


Utanför vårt kombinerade arbets- och gästrum finns en liten hall. Där sitter numera en favorittavla inhandlad av Inaluxe på Etsy.

I det här inlägget framträder en bild av mig som någon som gillar grafiska mönster. Inget kunde vara mer rätt!

Inga kommentarer: