torsdag 30 juni 2011

Gamla bokstäver

När man flyttar från lägenhet till något mer radhusliknande och man får en egen ingång, finns det vissa saker att tänka på som man tidigare inte har behövt tänka på. Eller jag har i alla fall kommit på en sån sak, nämligen att det är bra att ha en namnskylt vid dörren. Bor man i lägenhet har man ju alltid en namnskylt på dörren (brevlådan); den bara finns där. I radhus/villa får man ombesörja detta på egen hand. Det kändes extra aktuellt efter att några kompisar knappt hittade hit första gången eftersom vi inte hade något namn på dörren och numret sitter på en helt annan vägg.


Då ska ju jag vara lite krånglig och försöka hitta en speciell och självklart snygg namnskylt. Jag vände mig till min favorit Etsy och hittade där en shop med fina skyltar gjorda av Alfapetbokstäver. Jag mailade Jo på Peas in a pod och frågade om hon kunde göra en på beställning (för hör och häpna så hade de inte någon med namnet Alfonsson på!), och visst kunde hon det. Så nu har vi en alldeles egen och unik dörrskylt!




Och har man bara tid och lust (och ett gammalt Alfapetspel) så kan man nog knåpa ihop en sån här skylt på egen hand!

1 kommentar:

miss kitten heart sa...

jag ville också hitta på något lite mer personligt som dörrskylt, men jag tog fram nål och tråd: http://mildamalin.blogg.se/2012/december/personlig-dorrskylt.html