torsdag 23 juni 2011

Rosa blåklint?!


Cyklade ner på stan i regnet imorse för att göra ett tråkigt ärende. När jag kom till Fyristorg blev allt genast lite roligare, för där hade några tappra människor satt upp sina stånd där de säljer lokalt producerade produkter; grönsaker, saft, kakor och blommor. Blåklinten drog genast till sig mina blickar och två buketter fick åka med mig hem i cykelkorgen!


Det var både blå och rosa blåklint (konstigt att säga så "rosa blåklint" - det är ungefär lika skumt som "röda grönsaker") och lila stormhatt i buketterna.

Lite midsommarkänsla får jag allt av blommorna. Lite svårt att framkalla den känslan annars här i regnet... Kom inte och säg att "det brukar ju regna på midsommar", för det kanske stämmer men det hör inte ihop med min romantiska bild av en svensk midsommar. Då är det strålande sol från en klarblå himmel. Punkt.

Inga kommentarer: