onsdag 22 juni 2011

I regnbågens alla färger

Böcker i inredningen är något som diskuteras en del bland människor som är intresserade av inredning. Dess vara eller icke vara. Jag har svårt för hem helt utan böcker; det är nästan lite läskigt. Jag är ingen boknörd av stora mått, men med två terminers litteraturstudier bakom mig, en svärmor som är bibliotekarie och ett jobb som bl.a. innebär att jag ska få dagens ungdom att läsa mer, så är böcker något viktigt. Däremot är det likosm inte alltid så att alla böcker passar in i alla inredningar. Det kan lätt ge ett rörigt intryck med en massa olika färger och storlekar i bokhyllan. Vad göra? Färgkoordinera!

När detta fenomen började dyka upp i olika inredningsreportage för något år sen kändes det lite väl stylat och tvunget, men efter att ha testat i ett hus vi hyrde i Frankrike förra sommaren, när det bara regnade och jag blev rastlös, så var jag fast! Nu har böckerna här hemma också fått stå bredvid kompisarna i samma färgskala.



Inga kommentarer: