onsdag 11 januari 2012

Inte vår!

Brickan på köksbordet har fått en vintrig utformning i stället för den tidigare julbetonande. En del kanske skulle kalla den vårig, men jag känner att jag inte kan börja slänga in våren än. Jag gillar våren bättre än vintern, helt klart, men det är en lång bit kvar tills man kan njuta av ljusa kvällar, fågelkvitter, krokusar i rabatten och av att slippa ha täckjacka på sig. Därför känns det mest bara dumt att börja låtsas som vår inne, för då börjar jag längta och den längtan kommer att göra mig smått nedstämd. Inte bra. Så vinter ett tag till - okej?



Sen att vädret inte är så där krispigt kallt och snöigt just nu; det är en annan femma. Den lilla, lilla snön som låg på marken här, försvann på ett kick i natt när det helt plötsligt blev plusgrader. Så nu är det grön gräsmatta utanför fönstret som gäller!

Inga kommentarer: