söndag 22 januari 2012

Plåt på Formex

Okej, första besöket på den omtalade Formex-mässan är avklarat. Jag hade bara två timmar på mig och på den tiden hinner man verkligen inte se allt. Å andra sidan kända jag mig rätt fullmatad med intryck efter dessa två timmar, så jag hade nog inte klarat av att ta in så mycket mer. Allt vill man (jag) inte heller se; köksknivar, ullstrumpor och plastblommor är jag faktiskt inte så intresserad av.

Man kan lätt konstatera att shabby chic, lantligt/romantiskt fortfarande håller ställningarna, om man ska döma efter Formex-utbudet i alla fall. Mycket vitt fanns det! Den gren av denna inredningsstil som tilltalar mig mest är industri chic-varianten, något det också fanns mycket av.


Snyggt skavda pallar från Trademark Living, som bara hade en massa gamla industrisaker (eller de kanske är nya fast gjorda att se gamla ut).

En Uten.Silo-look alike i plåt från House doctor. Vill gärna ha!

Mysiga ljuslyktor från Nordal, som gärna får pryda vår uteplats i sommar!.

Alla dessa fina plåtsaker kommer från danska inredningsföretag, och visst - jag är svag för den danska stilen. Ska nu gå och läsa Bolig Magasinet och njuta av lite mer fin, personlig och färgrik inredning!

Inga kommentarer: