måndag 7 maj 2012

Trädgårdsintresserad?!

Här nedan ser ni en bild på några fantastiska gula liljor. Jag tänkte egentligen inte skriva så mycket mer än så men det ser ju lite futtigt ut med bara en mening; något mer ska jag väl kunna spotta ur mig. T.ex. det faktum att det verkar som att jag håller på att bli trädgårdsintresserad! Och kopplingen till liljorna? Jo, jag var på det ena av de två stora trädgårdsvaruhusen i helgen för att köpa någon ny blomma till vår rabatt. Därute på varuhusets perennavdelningen blev jag alldeles vimmelkantig och full av trädgårdsdrömmar så att jag nästan missade det fantastiska erbjudandet på snittblommor (där liljorna ingick).

Förr i tiden hade jag blivit vimmelkantig av snittblommorna och nästan helt missat trädgårdsperennerna. Trist liksom med samma blommor år efter år, som dessutom ska skötas om och det ska rensas ogräs kring dem för att det ska se snyggt ut (HATAR att rensa ogräs). Men nu - nästintill helt såld på det här med trädgård. Vad händer, liksom?

Det blev inte bara ett besök på stora trädgårdsvaruhuset, utan två! Jag var ju tvungen att åka hem efter första besöket, andas, ta fram skissblocket, googla mig tokig på "låga blommande perenner som trivs i halvskugga", skriva världens längsta lista och sen åka tillbaka och shoppa loss.

Jobbet var inte slut där utan sen stod jag i trädgårdslandet med stövlar, trädgårdshandskar, en rejäl spade och två säckar jord och planterade för glatta livet hela eftermiddagen! Stoppa mig, snälla om jag börjar diskutera fruktträdsbeskärning en vacker dag på fikarasten.

Inga kommentarer: