onsdag 24 april 2013

Det finns en tyghimmel!

I söndags var det som sagt en fixardag. När jag skrev om det glömde jag helt bort en sak som jag fixade då, nämligen omklädningen av en pall. Vi har en fin gammal teakpall i hallen, som från början hade ett smått hiskeligt rött manchestertyg på sig. Det doldes snart av ett vitt tyg med svart mönster från Ikea. Detta tyg hade börjat bli lite solkigt och kändes inte längre så kul.

Det stora projektet att leta efter ett nytt tyg inleddes! Och det är inte helt enkelt att hitta fina tyger, ska jag tala om. Min gamla trotjänare Etsy hade inget att komma med. Inte heller Ikea eller Ohlssons tyger. Men helt plötsligt i mitt nätletande hamnade jag i tyghimlen! En amerikansk sida som heter Spoonflower där massor av duktiga människor säljer sina egendesignade tyger.  Jag hittade ganska snabbt ett väldigt fint tyg: ett blått med vita plustecken. Jag trodde i och för sig att tyget skulle vara mer klarblått, men den här blågråa färgen är också riktigt snygg.


 


Inga kommentarer: