söndag 10 februari 2008

Lördagsbrunch i vårens tecken!

Igår var några kära vänner här på brunch. Det var väldigt trevligt och vi blev ordentligt mätta! Jag gillar konceptet brunch skarpt; det är typ som frukost (och frukost är alltid gott, speciellt om man som jag gillar mackor) fast med lite mer mat, vilket innebär att man kan ha efterrätt, och efterrätt är nog den bästa rätten :-).

Nu har jag gett upp om vintern (fast man ska ju aldrig säga aldrig) och längtar i stället till våren. Gårdagens dukning fick därför vara lite vårig och färggrann!




Det är så fint med pärlhyacinter, och krokus gillar jag också (men helst vita). Jag hittade några väldigt passande glasvaser till båda växterna - enkelt och snyggt. Snittblommorna är anemoner, som tyvärr inte hann slå ut som jag hade hoppats...


Inga kommentarer: