söndag 3 februari 2008

Rosa igen...

Ja, jag kan ju inte riktigt slita mig från färgen rosa. Jag köpte rosa papegojtulpaner i fredags, 10-pack på ICA, och tänkte at jag skulle vara lite kreativ och inte bara göra en vanlig bukett av dem. Kreativt blev det, men jag vet inte om det blev så fint...

Det går att forma tulpanerna ganska bra om man låter dem ligga utan vatten ett par timmar, för då blir stjälkarna mjuka och riskerar inte att gå av när man börjer dem. Tulpaner är ju ganska tåliga så där över lag, och klarar av att man leker lite med dem! Tipset är nog att ha en ännu större cylindervas än vad jag har. Det får ju inte bli bara en djungel av blommor utan man ska kunna se varje blomma och hur den är arrangerad.

Sen gick kanske mitt rosagillande och stilsinne lite överstyr (i alla falla tyckte nog S det ;-)) när jag köpte olika typer av lösgodis bara för att de skulle matcha varandra i färg! Jag tycker ju om smakerna också; det är ju ingen idé att köpa äckligt godis, men jag valde faktiskt bort en del av favoriterna för att de hade fel färg...

Inga kommentarer: