onsdag 22 oktober 2008

Fint att bära hem i

Jag var ner en sväng på stan och gick in i två av mina favoritbutiker. Det ena är väl ingen butik utan ett café, men man kan handla choklad, te och annat mums där också. Den ligger på Sysslomansgatan i samma lokal som Chokladcaféet låg förut. Nu är det också ett chokladcafé (tänk vilken tur för mig!) som heter RC Chocolat.

Nästan granne med det ligger fina blom- och inredningsbutiken Blomloftet. Det blev shopping på båda ställena och så här fina påsar får man! På ena bilden ser ni även insidan av RC Chocolats fina påse (med mumsig presentchoklad inuti). Jag tycker att det säger rätt mycket om stilen på en affär - vad den har för påsar, faktiskt.




På Blomloftet köpte jag två krukväxter och lite krossat glas att ha som prydnad i krukorna. Så sen blev det blomplantering när jag kom hem!


Inga kommentarer: