fredag 31 oktober 2008

Några fina julsaker


Även om jag försöker hålla i min juliver litegrann så går det inte fullt ut. Var på IKEA idag och där har de ju haft julsaker rätt länge nu... Tyvärr var det inget i deras julkollektion med julgranskulor, ljus och julklappspapper som riktigt föll mig på läppen :-(. Men jag köpte ett fint tyg som ska bli kuddfodral till soffan så den blir lite julig.


I ett par års tid har jag inte haft rött som julfärg alls - jag har i stället satsat på vitt, silver och svart för att det skulle passa bättre in i inredningen för övrigt. Men nu längtar jag efter rött, så den här julen tågar den röda färgen in i lägenheten för att skapa en riktigt mysig jul. Det är första gången vi kommer att fira jul hemma hos oss, men så är det ju också första gången vi kommer att ha en egen liten familj eftersom vi väntar tillökning när som helst!



Till en mysig jul hör självklart också hembakade kakor och hemlagat godis. Snart ska jag sätta igång med lite kakbak för att frysa in (eftersom julen inte är här riktigt än, och är kakorna inte i frysen så är de snart slut, om jag känner mig själv...). Jag skulle väldigt gärna vilja ha såna här kakburkar till julens alla godsaker! De tillverkas av Boda Nova och är designade av Karin Mannerstål.

Inga kommentarer: