lördag 16 maj 2009

Dukningssugen!

Helt plötsligt blev jag sugen på att bjuda folk på middag så att jag kan få duka lite fint! Okej, det är ju trevligt att det kommer gäster också, men ibland är det minst lika roligt med förberedelserna. Min stora dröm är att ha en stor uppsättning Mateus-porslin för att göra fina, färgglada dukningar. På deras hemsida finns massor av dukningstips! Här är några exempel:



Apropå dukning så pågår en tävling just nu hos Duni. Man får lägga in bilder på en fin dukning man har gjort och så har de en jury som utser vinnare i olika kategorier. Det finns många vackra dukningar att inspireras av. Sen finns det också en hel del tveksamma dukningar, enligt min mening. Antingen är de väldigt tråkiga, typ två värmeljus och lite fina bestick, eller så är de mer åt det vulgära hållet med plastblommor och mönstrad pappersduk samt matchande servetter (det gillar väl Duni eftersom det är lite deras koncept). Självklart har jag med min utsökta dukningssmak ;-) skickat in ett bidrag.


Inga kommentarer: