söndag 3 maj 2009

Valborg, vår och växter

Det har varit en härlig långhelg med finfint väder här i Uppland! Valborg firas ju lite extra här i Uppsala och som student har jag nog haft några av mitt livs roligaste dagar just på Valborg. Nu är jag inte student längre så firandet är inte lika hysteriskt ;-). Vi bjöd på champagnefrukost här hos oss på morgonen. Inget får en på så gott humör resten av dagen som en lyxig frukost med champagne till! För att riktigt fira våren hade jag bytt ut pärlhyacinterna och videkvistarna mot lite mer "senvåriga" växter.





I fredags gjorde vi en utflykt till Ulriksdals trädgård och där fick till och med jag lust att skaffa trädgård! Det fanns så mycket fint att köpa och plantera. Till vår lilla balkong blev det dock bara en pelargon och några snöflingor, vita så klart (bilder kommer sen). Förutom fina växter så finns där också ett mysigt café men mycket gott hemlagat och hembakt. Bara det var värt ett besök! Jag åt gazpacho och en choklad- och rödbetskaka - mums!

Inga kommentarer: