torsdag 28 maj 2009

Svärmors blommor

I julas fick min svärmor en kruka med en snittblomsdekoration i. Hon tyckte att den var väldigt fin och ville gärna ha blomprakt på bordet lite oftare. Vi gjorde så att jag fick tillbaka krukan och gjorde en ny dekoration till nästa gång vi sågs. Och så har det fortsatt! Jag tycker ju att det är väldigt roligt att göra dekorationer och hon tycker att det är kul att få fina blommor - en win-winsituation :-). Tyvärr har jag glömt bort att ta kort på de flesta av de andra dekorationerna, men den senaste så ut så här:


Det är helt enkelt en "Ica-bukett" som jag har tagit isär och satt i oasis i krukan.

En annan dekoration som hon har fått har fastnat på bild. Den gjorde jag i slutet av februari, så den är lite vårvintrig. (Lite dålig kvalitet på bilden, tyvärr.)

1 kommentar:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Vilken mysig tradition n i har:) Jättefina arrangemang du gör! Gillade särskilt den vår-vintriga. Ska nu passa på och äntligen maila till dig. Har något väldigt roligt att berätta;)

Stor kram