onsdag 20 maj 2009

"Vitryck"


De fina vårkvistarna jag tog in till Valborg har för längesen vissnat och sen har det varit lite tomt på TV-bänken. Men häromdagen köpte jag en fin och billig orkidé och ställde i en cylindervas, och det pryder nu bänken tillsammans med mina kära ljusstakar från Paradisverkstan. TV-bänken var förresten träfärgad tidigare, men jag fick ett litet "vitryck" och målade den vit. Det blev jättebra, mycket tack vare att jag använde en roller. Då slipper man fula penselränder i färgen (och så är det mer effektivt).


En annan sak som fick byta färg i mitt "vitryck" var en gammal tjusig lampa som jag ärvt av mormor. Skärmen var brunaktig med blommönster på vissa ställen. Med lite vit sprayfärg så var det ett minne blott! Tavlorna på väggen är klädda med, den numera klassika, tapeten Woods från Cole & son. Fötåljen är förresten också ett kärt arv efter mormor.


Inga kommentarer: