fredag 20 november 2009

Tavelprojekt

Listan på pyssel som vill bli gjort blir allt längre, speciellt nu när det vankas julpyssel. Antal överstrukna saker på listan kan räknas på ena handens fingrar och jag känner mig besviken plus att det kliar väldans i båda händernas fingrar! Men nu har jag börjat ta tag i en del projekt; tagit mig ur höstkoman i soffan och kommit igång och blivit lite gladare på köpet. Tänk vad lite färg, tråd och papper kan göra :-)

Ett projekt är nyss uppsatt på väggen i lille F:s rum.



Och nej, jag är inte så duktig på att måla. Jag hittade en bild på dessa tavlor på nätet för länge sen, skrev ut den, förstorade varje bild, kalkerade av på dukarna och målade i med vanliga väggfärg (som jag hade ståendes på vinden). F är mycket fascinerad, speciellt av hunden. Dock är inte jag lika fascinerad av att han helst vill slå på dem med allehanda tillhyggen ;-)

Inga kommentarer: