måndag 21 december 2009

Granen står så grön och grann i stugan!

Här är de utlovade bilderna på vår färdigklädda gran! Korten togs en dag i förra veckan då solen sken och det var ett underbart vinterväder. Vi verkar få en vit jul i år = lycka!




Det är ingen perfekt Disneygran, utan en hederlig lite yvig och ojämn svensk granskogsgran och jag gillar den!



Ett par änglavingar får tjänstgöra som toppstjärna. Min förhoppning är att de flyger iväg med granen, obemärkt, när den börjar tappa alla sina barr (vilket brukar inträffa rätt fort tycker jag).

1 kommentar:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hejsan!

Fin gran och ett otroligt vackert kort med allt det vita och ljuset som flödar in! Jag kör silver/rosa i år. Bildbevis snart på bloggen! Ja, visst är det UNDERBART med all snön som kommit. Så här mycket snö minns jag inte att vi haft i Blekinge sedan jag var riktigt liten!

Ja, det var jättetrevligt att ses i sommar:) Nästa gång måste ni stanna längre och gärna över natten! G och F måste också bekanta sig med varandra:)I påsk ska vi nog ta bilen till Hälsingland och då vore det kul hälsa på er på vägen.

Kul att du drar mot en "shabby-chic stil" Jag ploickar ju gärna russinen ur den kakan. Stilen känns väldigt ombonad och tidlös!

GOD JUL o stor kram Amanda