tisdag 15 december 2009

SNÖ!


Så äntligen kom den: snön! Jag är glad som ett litet barn och bara myser när jag tittar ut på allt det vita. Jag har helt glömt bort att jag höll på att frysa ihjäl när jag stod och väntade på bussen som aldrig kom på grund av snön...


Hyacinterna här hemma (hela sju stycken) slog ut i helgen och den mest ju(v)liga doft jag vet sprider sig i lägenheten. Okej nybakta pepparkakor, granbarr och stearinljus hör ju också helt klart till julens dofter, men med hyacintdoften kommer också de mest underbara blommor!


Just den här hyacinten står i vanliga fall på handfatet inne i badrummet så man möts av något trevligt där också. Underskatta inte vilken effekt färska blommor och levande ljus har på just badrummet! Badrumsdörren har också fått lite julpynt i form av ett mosshjärta (inhandlat på julmarknaden i Sigtuna förra året - trevligt men trångt) som jag lindat pärltråd runt.



Inga kommentarer: