tisdag 8 december 2009

Vita hyllprydnader

Lite småpyssel varje dag är filosofin nu, fastän jag helst skulle vilja ha en mastodontpysseldag :-) Nu har hyllan i köket ovanför bordet fått lite julig prydnad och jag känner mig liksom glad och lätt när jag ser det. Tidigare stod där burkar, krukor och ljusstakar i lite mer brokiga färger som jag tyckte var riktigt snyggt. Det förekommer inte sådär väldans mycket färg för övrigt i vår lägenhet, och mindre lär det väl bli vartefter för jag börjar dra åt nåt shabby chic-håll... Men nu när det står bara vita saker på hyllan och en liten gran (se där: ett inslag av shabby chic) så trivs jag så fantastiskt bra med det! Kommer det brokiga skaran grejer någonsin hitta tillbaka dit?




De två vita glöggmuggarna kommer från Cult design och fyndades på förra årets mellandagsrea! Jag har aldrig druckit glögg ur dem för här hemma får de tjänstgöra som ljuslyktor :-)

Inga kommentarer: