lördag 13 februari 2010

Dukning dagen efter

Igår hade vi lite folk här på öl och nachos = fredagsmys! Självklart var dukningen hyfsat genomtänkt men mitt i all guacamolegörande så glömde jag bort att ta kort på det dukade bordet. Och när gästerna hade gått var det ingen idé att fotografera, för det var, vad ska jag säga, lite rörigare än innan de kom. Gästerna inkluderade bl.a två små barn och så lille F på det så ni kan kanske föreställa er...

Men jag fotade det som liksom var kvar av dekorationerna i dag i alla fall. Dukningen gick i vitt (så klart) och klatschigt rosa!



Vaserna är helt enkelt konservburkar, noggrant urdiskade och avklädda pappret som brukar sitta runt om. Här har jag virat lite snöre runt dem och det går ju att variera i alla oändlighet och matcha med blommorna! Marimekkos servetter är bara så fina - jag skulle vilja ha alla sorter!

Inga kommentarer: