söndag 14 februari 2010

En oplanerad orkidé

Några röda rosor fick jag tyvärr inte idag så då kan jag, lite besviket, konstatera att min man inte läser min blogg. Eller läser den men försent. Eller läser den men ger blanka sjutsingen i vad jag skriver. Rosorna som dök upp lagom till frukosten var rosa och jag blev precis lika glad! (nästan, för det är ju ändå liksom lite mer riktigt med röda...)

Igår var jag till det härligt stora blåa möbelvaruhuset i ett litet, men väl så nödvändigt ärende: köpa värmeljus. Det blev visst en orkidé också. Och nya vattenglas. Och ett rackarns snyggt tyg som jag inte har något givet användningsområde för ännu, men det kommer, jag lovar. Det blir ju lätt sådär när man åker dit. Jag vet det och de vet det garanterat. Men jag känner mig inte lurad, snarare väldigt nöjd med den ståtliga och billiga orkidén.


Den pryder vår byrå i sovrummet tillsammans med två loppisfynd och en silvrig vas/ljusstake från en liten affär i Köpenhamn. På väggen hänger en tavla klädd med en bit tapet. Mycket bra idé om man inte har råd att tapetsera en hel vägg (okej fondvägg är 2004, men jag bryr mig inte alltid om sånt) eller ett helt rum. Eller om man är velig eller feg.

Inga kommentarer: