torsdag 4 mars 2010

Det där med homestyling...

Tjoho, det har blivit mars - den första vårmånaden! Och just nu är den fem minusgrader och lätt snöfall ute... Jag är inte den som klagar på en riktig vinter, men när det blir vår vill jag absolut att det ska vara vår så som jag tänker mig den: sol, tio plusgrader, fågelkvitter och knoppar på träden. Det är väl bara att vänta. Vara tålmodig. Det som jag är så bra på ;-)

Eftersom inredning hör till ett av mina största intressen, gör ju också homestyling det. Det blir en hel del surfande på Hemnet för att spana in fina stylningar (och förfasas över de objekt där säljaren uppenbarligen inte vill veta ordet av någon homestyling). De flesta lägenheter och hus är såklart ordentligt städade och piffade lite extra; någon tulpanbukett här och en ljuslykta där. Men ibland bli det bara så tråkigt.

Många har lyssnat lite väl mycket på rådet "inget personligt får synas" och gjort sin lägenhet helt opersonlig. Visst, det ska inte ligga smutsiga kalsonger framme och man behöver inte ha hela pappersåtervinningen på golvet, men fina, personliga saker är det inget fel på. De ger en varm känsla och man inser att det faktiskt är någon som bor här. En del spekulanter kan nog bli lite skrämda av det avskalade, för de inser att så kommer det inte se ut när de sen eventuellt flyttar in.

Det kan helt klart vara svårare att styla varmt, personligt och lite kul än att bara plocka bort allt och sätta dit lite färska kryddor på köksbänken. Då finns det ju duktiga människor att vända sig till, som kan sånt där (lilla jag till exempel!). Bor man i Göteborg och funderar på att sälja och vill ha en ruggigt fin styling så är det mäklarfirman Alvhem man ska vända sig till!



Ett otroligt inbjudande kök! Det kan vara jätefint att ha många saker framme och till och med personliga foton på kylskåpet, bara det passar in i bilden på ett eller annat sätt.


Visst blir man sugen på att sitta i denna fåtölj? Man får känslan av att någon just gått därifrån för att hämta en bra bok, men snart kommer att återvända till fåtöljen och kaffekoppen...

Inga kommentarer: