onsdag 17 mars 2010

Dörrkrans klädd i vår

Nej, nu finns det ingen återvändo - våren är på väg! Och jag glömmer för en stund att jag faktiskt har upplevt snö på Valborg. Det var ju förut, på 90-talet, inte kommer det att upprepas nu! Nu ska det bli vår, värme, ljus och sol. Därmed basta.

Den svarta dörrkransen kläddes igår i vårskrud som en del i min våryra. Kanske också för att verkligen visa våren att den kan komma (om den får för sig att tveka, ni vet som i dikten). Nu blir man ännu gladare när man kommer hem!

1 kommentar:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Fint! Jag älskar vide med sina små söta "kissar". Det är riktig vår det! "Snodde" faktiskt själv ihop två små hjärtan av vide igår, som nu sitter på mina dörrar:) Visar nog bild på min blogg snart;)Pluggar du på heltid nu och vilka tider är du hemma, om jag skulle prova att ringa någon dag:)?
Kram, kram!