söndag 23 oktober 2011

Blommor till helgens ära

Denna helg firades (som vanligt) med lite fina blommor. Några solitärer, både från blomsteraffären och från egna rabatten, i udda vaser och en rund bukett i häftiga färger.





Jag måste säga att den plötsliga värmen som vi här i Uppland har drabbats av den här helgen, gör mig lite förvirrad. Jag hade precis börjat komma i senhöstsnartvinter-stämning och har hasat runt här hemma i raggsockor planerandes amaryllisplantering och julbak. Då blir liksom den starka solen en stickande påminnelse om att det bara är oktober och rätt långt till jul. Jag låter besviken, men det är nog inte rätt känsla, lite förvånad bara. Men jag övar acceptans och mindfulness för fullt. Jag borde vara mer här och nu i stället för i den framtida julgransklädningen...

1 kommentar:

Söderbygården sa...

Hej Linda!
Jag vill gratulera dig till en snygg och inspirerande blogg. Har följt dig en tid och nu när jag fått igång min egen blogg tänkte jag att jag måste lämna spår efter mig...............

Ser att vi finns i Uppsalatrakten båda två och har var sitt nystartat företag. Alltid kul att hitta andra som också är företagare. Du gör underbart vackra blomsterarrangemang, skulle gärna vilja ha den möjligheten själv.

Lycka till med ditt företag och din fina blogg!

Ha en bra fortsättning på veckan / Moa