torsdag 27 oktober 2011

Trångt på loppis

Lyckades pricka in värsta rusningen på Kupan (Röda korsets loppis) igår! Tydligen är det som mest folk där precis efter öppning kl 10 en onsdagförmiddag. Eller så var det extra mycket just igår för att det bjöds på kaffe och tårta. Pensionärer gillar ju sånt har man märkt.

Jag skippade kaffet (eftersom jag inte dricker kaffe) och tårtan (jag äter mer än gärna tårta, men jag skulle på kalas på kvällen så nån måtta fick det lov att vara!) och gick direkt på väsentligheterna. Och som vanligt gick jag inte därifrån tomhänt. 35:- fattigare, men fyra fina saker rikare!



Jag kan inte stå emot all jul som börjar dyka upp lite varstans nu. Den röda brickan blir perfekt att bära glöggmuggar på från köket till soffan!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vilka fina grejor du fyndar på loppisar, Linda! Saknar loppisarna i Uppsala, där kunde man verkligen göra fynd! Har inte hittat något liknande i Köpenhamn ännu, snyft! Kram från Sara i ett dimmigt KPH