tisdag 11 oktober 2011

Småförvaring i den stora väskan

Veckans i-landsproblem: svårt att hitta småsaker i handväskan för den är rätt stor och allt bara ligger huller om buller på botten. Men även i-landsproblem behöver lösas (de är ju oftast bra mycket enklare att lösa än problemen i utvecklingsländerna) och jag fick en bra idé från någon annan bloggare (som jag givetvis har glömt namnet på och kan därför inte tacka henne personligen). Lösningen stavas: börs. Ni vet, en sån där liten, liten väska eller portmonnä. Man kan ha en för mynt, en för diverse tabletter, en för smink, en för nycklar och så vidare. Lite märkligt att jag inte kom på den idén på egen hand...

Då gäller det ju bara att hitta några fina börser (börsar?) och jag vänder mig till min eviga följeslagare Etsy!


Söta små med elefanter på från Sugercane.



Retrosnygga från Bagnoir.



Coola med vespor på från Needfulwishes.

Inga kommentarer: