tisdag 18 oktober 2011

Måste det firas så ska det firas med stil!

Man kan lugnt säga att jag inte är stormförtjust i högtiden Halloween. Den känns på nåt vis lite konstlad och krystad. Men samtidigt tycker jag att alla former av festligt firande ska uppmuntras för att göra vardagen lite trevligare. Det blir liksom en krock där. Följden blir att jag firar så där lite lagom. En liten pumpa här, lite mumsigt godis där.

Vill man pynta inför Halloween och vill hålla någon sorts stil på grejerna så har jag här några förslag från Etsy. OBS! På Etsy finns även mycket pynt som, enligt min mening, inte har någon stil alls utan som mer verkar gå ut på att det ska vara ruskigt (vilket ju i och för sig kan tänkas passa på just Halloween).

Är du lite pysslig kan de två första sakerna knåpas ihop på egen hand. Du har ca en och en halv vecka på dig för den 31 oktober är det Halloween!


Söta virkade pumpor från Sabahnur. Tänk om jag ändå kunde virka!


En rätt stilren dörrkrans från Bsypert. Linda en färdig stomme med bomullsband och knåpa ihop några filtblommor på det - låter ju jätteenkelt!


En fin orange uggleljuslykta från Fruit fly pie.

Inga kommentarer: