måndag 26 december 2011

Blommande sockerkaksform

Annandagen är här och vi har faktiskt redan börjat plocka bort pyntet från granen. Lite väl tidigt även för att vara oss, men granen har barrat oroande mycket under en längre tid och i övermorgon åker vi bort, och vi vill helst inte mötas av miljoner barr plus allt julpynt i en hög på golvet när vi kommer hem efter nyår. Därför åker kära granen ut redan imorgon.

Julafton firades här hemma med S:s föräldrar. Vi hade det lugnt och skönt; åt mycket, la pussel, lyssnade på julmusik och pratade. Den enda som kanske inte var riktigt lika lugn som övriga familjen var F. Han fick ett par smärre sammanbrott i väntan på farmor och farfar och öppnandet av julklapparna!

Till jullunchen pryddes bordet av några enkla dekorationer: ett blomsterarrangemang i en gammal sockerkakasform och små egentillverkade ljusstakar på tallrikarna.





1 kommentar:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Vackra dekorationer! Det lät som om ni hade en lugn och mysig julkafton, precis så där som man vill ha det. Vi hade också en mysid dag, men Greta var väldigt hängig och febrig, så vi får ta igen hela "tomtegrejen" nästa år, ha, ha. Du, jag blev så varm i hjärtat när jag läste ditt förra inlägg;om vilka filmer du måste se varje jul. Jag MÅSTE också se de två filmerna. The holiday såg jag redan veckan innan jul, med min åk.8. Kvällen innan julafton, efter att ha läst ditt inlägg, blev jag sååå sugen på att se Love actually, men då hittade jag den inte :0!

God fortsättning och stor kram !