torsdag 19 april 2012

Fortsätt drömma!

I datorn har jag VÄLDIGT många inspirationsbilder. Sparade och fint sorterade i mappar. I jakt på någon sorts blogginspiration tittade jag nyss i mappen som heter "Kök/matplats". Där finns 104 bilder. 92 av dem visar ett kök/en matplats med vitmålat trägolv. Alltså vitmålat trägolv - så himla fint!

En vacker dag gör jag slag i saken. Jag är lite orolig för det... När det kommer till målning är jag inte noggrann och tålmodig, därav oron. Då kommer vi stå där med ett slarvmålat, halvmålat, vitmålat golv och ingen kommer vara särskilt glad. Speciellt inte jag för det ska ju vara ett finmålat, helmålat, vitmålat trägolv. Nä, spara pengar, drömma lite till, övertala S och sen hyra in målare låter som en mycket bättre plan. Bara att det lär ta så förbenat lång tid!

Vitmålat trägolv hemma hos någon (har helt tappat bort källan) och en grymt snygg blandning av stolar. Den där grön-turkosa färgen är nästan att dö för!


Inga kommentarer: