måndag 9 april 2012

Från kaos till kosmos

Jag var hemma hos pappa i början av påsken, inte bara för att fira denna trevliga högtid utan även för att ta mig an ett av rummen i hans hus. Huset har jag växt upp i och mina kära föräldrar har haft ca 36 år på sig att samla saker i huset. Och som de har samlat! Jag tror de har varit i princip helt oförmögna att göra sig av med något. Tidigare har det varit hyfsat organiserat, men sen mamma gick bort för snart åtta år sen, är det mer huller om buller som gäller.

Nu kände jag att jag kunde inte låta det vara längre, speciellt inte nu när jag ägnar mig åt rumsrensning och dylikt på ett professionellt plan i mitt företag. Rummet som går under namnet "syrummet" eftersom det en gång i tiden stod en symaskin där, fick sig en rejäl rensning (fem svarta sopsäckar till återvinningen, fyra stycken till Röda korset), en ommöblering och lite styling. Med mycket stor vilja skulle man idag kunna kalla rummet för ett "dressingroom"! Det som kvarstår är det mer grundliga artbetet med golv och väggar...

Det är nästan så jag skäms lite å min fars vägnar för före-bilderna. Enda fördelen med dem är att efter-bilderna ser så väldigt mycket bättre ut!




Inga kommentarer: