söndag 22 april 2012

Kuddnytt

"Ha en neutral bas så kan du lätt byta ut kuddar, gardiner och andra detaljer efter årstid och humör". Typ så brukar ett klassiskt inredningstips låta. Lite klyschigt, onekligen. Men klyschor blir ju just klyschor för att de används ofta eftersom det i grund och botten är bra meningar. Självklart är det lättare att byta ut några kuddar i soffan än att byta ut hela soffan. Billigare också (i de flesta fall åtminstone - håll dig borta från designerkuddar för 1000:-/st!). Så jag gör just det; har kvar samma gamla IKEA-soffa, men byter då och då ut kuddarna i den. Nyaste tillskotten är en svartvit kudde från Tiogruppen, en nygammal kudde sydd i tyget Räsymatto från Marimekko och en i blommigt Josef Franktyg, som jag har köpt på Tradera eftersom jag uppenbarligen tycker att 1000:- är alldeles för mycket för en kudde, hur snygg den än må vara.



Kudden längst fram är sydd i tyget "Jakten" från Almedahls och den blåturkosa som skymtar bakom är köpt från underbara webbshopen Envelop.


1 kommentar:

Fröken Fräken sa...

Och nu spär du på min nyligen väckta längtan efter en Josef Frank-kudde i soffan! Men jag tycker också att 1000 kr känns väldigt väl mycket - och då känns det ju inte sådär lätt heller att bara byta ut när man tröttnar som klyschan säger...