tisdag 30 juli 2013

Säker form från Upsala Ekeby

Nu är vi på hemmaplan igen efter drygt en månads semester på annan ort (Österlen och Västkusten). Vi har hunnit packa upp alla väskor och kassar, tvättat ett par maskiner, suttit in oss i soffan, återigen beundrat trallen som vi la i början av sommaren men knappt hunnit använda, upptäckt alla gamla spel och spelat dem (detta gäller mest F men vi vuxna har generöst bjudits in i spelandet), svurit lite över att lampan som var trasig innan semestern fortfarande är det och bakat - som jag ha längtat!

I påsen med inhandlade loppisgrejer från semestern upptäckte jag två fina saker från Upsala Ekeby, som jag inte har visat tidigare:

 
Jag vet inte vilken/vilka av formgivarna som har gjort just dessa saker men jag gillar formspråket skarpt på bägge! De dova färgerna, de geometriska mönstren - helt i min smak.
 
 

Inga kommentarer: