torsdag 24 oktober 2013

Blad i stället för blommor

Jag har ju en (o)vana att ganska ofta köpa snittblommor. För mig livar de upp både hemmet och mitt sinne. Men ibland händer det att jag inte känner för ett fång färgglada blommor. Ibland händer det också att jag inte riktigt har råd med ett stort fång blommor. Då finns det en lösning som tar hand om båda situationerna: gröna blad. Jag köper helt enkelt några av de blad som man i vanliga fall bara har som dekoration i blombuketter. Dessa blad kan bli förvånansvärt snygga i all sin enkelhet och inte kostar det så mycket heller eftersom det oftast räcker med ett par stycken för att skapa något effektfullt.

Här är det några härliga eukalyptusblad som får vikariera för de färgglada blommorna ett tag. Just det - de håller väldigt länge, ytterligare ett plus!


 
Älskar färgen på dessa blad!
 
 

Inga kommentarer: