onsdag 30 oktober 2013

Att bryta regler eller Julen kommer tidigt i år

Jag försöker ha som en liten regel att inte starta julen innan F:s födelsedag. Den infaller den 16 november så det är ju en ganska rimlig tidsgräns. För väldigt många är det nog en rimlig tidsgräns, men jag inser för varje år som går att jag har allt svårare att hålla denna lilla regel. Det är ju så himla härligt med jul! För mig är det avkoppling att lyssna på julmusik och drömma om prassligt julpyssel. Så jag erkänner: jag har brutit regeln i år (också). För hur kan man bara motstå ett så här underbart tidningsomslag?

 
Och jag kanske inte ska banna mig själv så hårt för detta regelbrott? Ingen har kommit till skada, snarare tvärtom; min omgivning uppskattar nog den nedvarvning och energipåfyllning som lite julmusik och julinredda hem på bild ger mig. Käre sonen blir inte heller bortglömd i all denna julyra (okej, kanske inte "yra" direkt), för hans presenter är inhandlade och kalasfikat noga planerat.
 
Jag kan ju inte riktigt nöja mig med att bara drömma om julpyssel, utan jag måste ju pyssla lite IRL också. Superenkla julgransprydnader tillverkades igår! Bara ett lädersnöre som man gör en knut på i ena änden och sen trär på träkulor och knyter en ögla.
 
 


 

Inga kommentarer: