söndag 3 november 2013

Färdig blir man aldrig

Nu har jag haft ledigt i fyra dagar och då hinner man ju pyssla och dona lite extra. Dock aldrig så mycket som man har planerat för det kommer andra triviala saker emellan som till exempel matlagning. Andra saker (som man verkligen inte kan kalla triviala) kan vara att ta hand om en snart femårig son, som också har höstlovsledigt. Ja, då hinner man bara hälften av allt på pyssellistan.

Höstens stora omgörning av vårt hem har dock äntligen blivit i princip klar. Jag fixade det sista i F:s rum i förra veckan och igår sydde jag klart det tyg som nu pryder köksväggen. Känns så härligt att nu vara färdig! Inte för färdighetskänslans skull, för jag gillar ju att ha saker att göra, att ständigt ha något nytt på gång, men för känslan av att det nu är mer som jag vill ha det. Trivselkänslan.



Cirkeln är målad med Beckers färg "Sivert" (S 4500-N)
 
 
Tyget heter Nippon och kommer från Almedahls.
 
 

Inga kommentarer: