torsdag 28 november 2013

Nytt i granen?

November är snart helt förbi och nu är det bara att släppa på för fullt. Med julen alltså! Fler än jag verkar ha gjort detta eftersom jag ser allt fler adventsljusstakar och -stjärnor i fönstren på husen som jag susar förbi på väg hem från jobbet (ja, på väg dit också, för även då är det mörkt ute).

Igår inhandlades första omgången julblommor och snart, mycket snart får jag känna den underbara hyacintdoften här i huset!

Lite nya julgransdekorationer är nog på sin plats att köpa i år. Allt rött är bannlyst och jag är lite orolig att det därför ska se lite tunt ut i granen. Känns så himla ängsligt med en stor gran och sju små kulor som hänger på varsin liten gren. Även om jag inte kör disneyjulgran, där man knappt kan urskilja granens gröna barr för allt pynt, så vill jag att granen ska kännas klädd och inte halvnaken. Min vän Etsy erbjuder flera fina pyntalternativ:



De här, till hälften vitmålade, träpinnarna tycker jag är grymt snygga!
 
 

Små söta filtbollar skulle också passa fint i granen.
 
 
Eller varför inte gulliga djur i trä?
 
 

Inga kommentarer: