lördag 9 november 2013

Pyssla pom poms

Nästa helg firar vi F:s 5-årsdag med två kalas! Självklart måste man då ha lite festdekorationer och i år har jag äntligen gett mig på att göra egna pom poms. Tycker att de är så himla fina och festliga, men har känt att det kanske är lite väl pyssligt (hur nu nåt kan vara det för en som gillar att pyssla). Men nu var det dags! Beväpnad med en hög silkespapper, sax och tunn ståltråd skred jag till verket. Och det var verkligen inte svårt när man väl fått in snitsen!

 
 
 
De tre olika färgerna var fullt planerade. De tre olika formerna mer oplanerade. Jag fick testa mig fram lite hur många silkespapper som funkade bäst och hur mycket man skulle vika för att få rätt storlek. Nu gör det mig inte så mycket att de blev lite olika - lite snyggt med variation. Efter dessa tre har jag kommit fram till att det ultimata antalet silkespapper är fem stycken, vikta dubbelt. Här finns en bra beskrivning.
 
 

Inga kommentarer: