lördag 16 november 2013

Fem år!

Vår lilla F har blivit hela fem år idag och hur mycket jag än ogillar att säga detta, men - vart tog tiden vägen? Shit, snart fyller han väl 15 och har som sista önskan att sitta hemma med mamma och pappa och fira. Både jag och S kände nog lite så idag så vi har kramat, pussat och till och med burit lite extra på F idag. Herregud, jag brukar inte vara den sorten! Samtidigt är det helt fantastiskt att se att han nu är en egen liten varelse som både väljer (matchande) kläder och klär på sig själv på morgonen. Som tvekar inför att beställa den stora tårtbiten på caféet för "Den är ju lite väl lyxig". Som skriver små knep och knåp-uppgifter till sina föräldrar på datorn, där bokstäverna kommer i en lång ström och man får gissa sig till mellanrummen. Som med stor entusiasm förklarar för sin något oförstående mamma (som även är geografilärare och verkligen borde ha koll på det där med vindkraftverk) hur ett vindkraftverk fungerar.

Idag firade vi och våra familjer vår stora lilla älskling med sötsaker i rött, vitt och rosa!



 Små minicupcakes med rosa whipped cream cheese frosting.


Anledningen till hela färgtemat var den här: en red velvet-tårta. Jag har tänkt väldigt länge att jag ska baka en och nu var det hög tid. Den blev väldigt god och det var riktigt snyggt med den mörkröda färgen mot den vita frostingen (wippped cream cheese frosting här också)

Cake pops (stående den här gången). Fortfarande svåra att göra, tycker jag. Får inte riktigt till det med glasyren av vit choklad och jag lyckas inte få alla att sitta fast ordentligt på den förbenade pinnen (sugrör i det här fallet). Men de är roliga och rätt goda, särskilt dessa som jag hade jordnötssmör i!

Inga kommentarer: