onsdag 9 oktober 2013

Ibland har man det riktigt kul på jobbet!

Idag skulle jag ha stylat bakverk till en fotografering, men fotgrafen blev sjuk, så det projektet är framskjutet en vecka. Men jag som var så inställd på detta såg till att jobba lite med det ändå! Det är ju så härligt att få vara kreativ, bara gå in i det utan att tänka på något annat. All rekvisita; köpt på loppis, hittad i skåp och lånad (Tack Himla!) ställdes ut på vardagsrumsgolvet och placerades sen i små stilleben för att se vad som passade bäst ihop. Jag hade en plan för varje bakverk sen tidigare, men nu kunde jag pröva allt "på riktigt", minus kakorna då (synd!). Jag plockade fram och tillbaka, bytte ut och ändrade. Tänk att det kan vara så kul att trava loppistallrikar på en linneduk!

 
 
 
Så många fina textilier från Himla har jag lånat! Lite barn i godisaffär-varning på mig när jag var till deras Inspirationsoutlet här i Uppsala och botaniserade :-)
 
 

Inga kommentarer: