måndag 23 december 2013

Julkortsglömska

S tycker att det är smått otroligt att jag kommer ihåg vad vi har fått för mat på alla bröllop vi har varit på. Eller det faktum att jag kommer ihåg vad jag hade på mig förrförra julafton. Eller att jag faktiskt kommer ihåg vilken färg vi hade på väggarna i vår första gemensamma lägenhet. Mitt minne är för det mesta gott och när det gäller saker som intresserar mig är det riktigt bra. Jag ser dessa saker framför mig som bilder; det är bara att plocka fram dem ett efter ett. Men när årets julkort skulle planeras och jag skulle plocka fram minnesbilden av förra årets julkort (för man kan ju inte göra snarlika kort åren efter varandra!) var det helt blankt! För det mesta tar jag kort på dem, men det är helt blankt även i fotomappen från december förra året när det kommer till julkort. Panik!? Nja, inte riktigt, men det stör mig att jag verkligen inte kommer ihåg något om korten alls.

Så jag ber släkt och vänner om ursäkt i fall årets julkort är identiska med förra årets! Det var verkligen inte meningen. Om nu någon i bekantskapskretsen kommer ihåg förra årets kort, vill säga...

I år kom jag i alla fall ihåg att ta kort på korten.

 
En särskild hälsning till vännen S i Köpenhamn: God Jul till dig i fall du läser detta! Julkortet lyckades inte ta sig hela vägen till dig i år.
 
 

Inga kommentarer: