lördag 7 juni 2014

Gratis från naturen!

Den här månaden behöver jag hålla lite extra i plånboken. Vi åker till Italien på midsommardagen så jag vill spara pengarna tills dess. Då går det inte att spendera flera hundra på snittblommor varje månad, som jag i ärlighetens namn brukar göra. På vägen hem från jobbet på fredagarna stannar jag alltid vid blomaffären och köper något fint. Då infinner sig min helgkänsla direkt!

Men nu går inte det att frossa i (dyra) blommor och det behövs faktiskt inte heller. Den här årstiden levererar ju naturen en massa fina blomster helt gratis! Jag plockar in både från vår lilla trädgård och från ängarna här bredvid. En av pionerna hade brutits av så då fick den bo i en skål. Jag blir nästan sugen på att äta upp den! Hundkexen är underbara i stora fång och signalerar klart och tydligt: försommar!

 
 
 
 

Inga kommentarer: