söndag 11 november 2007

Lite julförberedelser...


Följetongen med mina amaryllisar fortsätter. Så här mycket har de växt på en vecka (jag planterade lökarna förra söndagen). Än så länge är det bara blad som sticker upp, men man kan skönja toppen på en knopp också. Jag tror att de kommer att slå ut lite lagom före jul.

Det är ju egentligen veckorna före jul som jag vill njuta mest. Jag har lite svårt att förstå dem som göra allt (mat, pynt, paket) dagen före julafton och sen är det ju över på tre dagar. Nej, kör det som en trestegsraket i stället, där man börjar lite smått med adventsljustakar, glögg och pepparkakor första advent och sen bara fyller på med mer och mer fram tills det smäller på julafton! Vi ska åka bort över jul också så då gäller det verkligen att njuta av allt hemma innan, för sen när vi kommer tillbaka är det dags för nyår, typ.

En del i förberedelserna för denna fantastiska högtid är att läsa tidningar med jultips. Amelia jul är en given sån tidning! Här är några fina inspirationsbilder därifrån.




Inga kommentarer: