fredag 1 januari 2010

Nyårsdukning i vitt och silver

Lite trött efter gårdagens nyårsfirande är man allt, men ett blogginlägg orkar jag nog med ;-). Vi hade en liten middag här hemma med ett annat par och deras dotter som är jämngammal med F. Även om det är en liten middag så är det viktigt att duka fint, tycker jag, speciellt när det är nyårsafton! Dukningen gick i vitt och silver och några gamla konservburkar kom väl till pass. Billiga och coola vaser!





Idag när vi dukade undan allt (var för trötta i natt) fick blommorna vara kvar på bordet. Jag ställde dem på en silverbricka så nu glittrar det lite extra i vårt vardagsrum så här den första dagen på år 2010!


Måste bara nämna den galet goda chokladmoussetårtan som gästerna hade med sig till efterrätt! Den är nästan uppäten nu och inte så charmig att ta kort på, men här är bilden från ICA.se där receptet också finns.


1 kommentar:

Lärarbostaden i grönskan sa...

Hejsan vännen!

Vilken vacker dukning!! Jag gillar verkligen att du har tre olika sorters blommor i samma färg och storlek på bordet. Himla snyggt! Jag gjorde också blomstrarrangemang med vita nejlikor till nyår. Nejlikor är himla bra tack vare den långa hållbarhetstiden. New York lät inte fel:) Klart vi hittar någon annan dag/dagar att ses under våren/sommaren! Fortsätt nu njuta av jullovet!

Kram Amanda