söndag 24 januari 2010

Söndagsinspiration

Återigen ett inlägg en söndag. Inget bullbak idag, men jag åt nyss en bulle som jag bakade förra söndagen (som har legat i frysen sen dess) och den var grymt god! Jag har sagt det förr: smör är den hemliga ingrediensen :-) Allt blir så mycket godare med riktigt smör i stället för margarin, ja alltså allt som ska ha någon typ av fett i sig från början.

Detta har inte varit någon pysselhelg, det blev snarare en plugg- och fikahelg. Måste lämna in ett rackarns pm imorgon! Har försökt väga upp det tråkiga pluggandet med fika och det har gått rätt bra, måste jag säga. Pm:et är färdigt och bullarna är uppätna ;-)

Eftersom jag inte har fixat och donat nåt med inredningen här hemma tänkte jag visa lite fin inspiration från andra hem. I senaste Sköna hem fanns reportage om två ganska olika hem, men där ett foto från respektive lägenhet visade rätt samma stil. Jag tycker att det är så snyggt med tavelväggar, och här är färgerna helt i min smak också. Funderar på om jag ska ta in lite mer brunt (träfärgat) som en konstrast till det vita och svarta...



Inga kommentarer: