tisdag 5 januari 2010

Vårkollektioner

Dagen före nyårsafton damp H&M:s vårkatalog ner i brevlådan! Det kändes lite märkligt att titta på färgglada linnen, korta shorts och små bikinisar när det är snö och tio minusgrader ute, liksom lite för tidigt. Samtidigt vet jag ju att alla klädmärkens vårkollektioner för 2010 lanserades redan för ett år sen, typ. Måste vara märkligt att jobba i en sån bransch där man hela tiden ligger ett år före i tiden.

H&M:s kläder i katalogen föll mig inte på läppen; det fanns faktiskt ingenting som jag skulle kunna tänka mig att skicka efter (ja möjligtvis om jag blev tvingad ;-)) men däremot fanns det en del fina saker i H&M Home:s vårkatalog (som jag än så länge bara sett på nätet). Här är ett litet kollage av saker som jag skulle kunna tänke mig hemma hos mig.



Den virkade filten funderar jag seriöst på att köpa, i vitt. Bilden nere till vänster är på servetter med tryck av Liselott Watkins. Skulle hemskt gärna ha en tavla av henne, men lilla budgeten tillåter bara servetter för 19.50!

Inga kommentarer: